Produkcja filmowa – dobra, a może zbędna reklama?
Dziś każda z firm walczy o klientów na rożne sposoby. Nadal chętnie i często wykorzystywane są ulotki oraz plakaty roznoszone oraz rozwieszane na terenie miasta, w którym działa firma. Nierzadko także właściciele przedsiębiorstw, zwłaszcza lokalnych, decydują się na reklamę w radio. Są to jednak metody kosztowne, które nie zawsze przynoszą oczekiwany efekt. Obecnie, kiedy Internet stał się tak powszechnym narzędziem i dostępny jest niemal w każdym domu, może być on z powodzeniem wykorzystywany do działań promocyjnych. W jaki sposób? Opcji do wykorzystania jest naprawdę wiele.
Strona internetowa
Własna strona internetowa jest dzisiaj niezbędna. To właśnie z niej potencjalni klienci mogą dowiedzieć się wszystkiego na temat usług, które ich interesują, a także wszelkich najważniejszych informacji o firmie. Sama strona, przy tak dużej konkurencji, nie wystarczy, dlatego ważne jest jej pozycjonowanie, a więc działania zmierzające do zwiększenia jej popularności. Dzięki wykorzystaniu pozycjonowania, strona będzie widoczna w pierwszych wynikach wyszukiwania w przeglądarce. Pozwoli to zwiększyć ruch na stronie, a w następstwie pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy.
Portale społecznościowe, blogi
Własny fanpage, czy też prowadzenie bloga, to fantastyczny sposób na niemal bezpośredni kontakt z klientem. Dzięki znanym portalom, właściciel firmy może być w kontakcie z każdym, kto potrzebuje informacji na temat konkretnej usługi czy produktu. Jest to rozwiązanie bardzo wygodne i coraz modniejsze. Pozwala także na zaprezentowanie tego, co dana firma ma do zaoferowania.
A gdzie miejsce na film? Jego zaletą jest to, że może on znaleźć się i na twojej stronie internetowej i na portalu społecznościowym oraz na firmowym blogu, a także na wielu serwisach w internecie – zupełnie za darmo. W Polsce produkcja filmowa krótkich materiałów jest obecnie bardzo modna. Zwłaszcza w dużych miastach działa wiele agencji i firm, które w sposób profesjonalny tworzą różne filmy wspomagające kampanię reklamową całej firmy, bądź jednego produktu, który np. wchodzi na rynek. Co mogą zaoferować Ci takie firmy? Tworzą one filmy korporacyjne, szkoleniowe, instruktażowe, promocyjne i reklamowe. Co więcej, w ścisłej współpracy z właścicielem firmy, tworzą scenariusz, montują film oraz zajmują się postprodukcją. Co do skuteczności tego typu działań reklamowych nie ma żadnych wątpliwości – każdy z nas lubi oglądać ruchome, interesujące obrazy, a jeżeli dołożymy do tego ciekawe ujęcia oraz zaskakujące teksty – efekt jest zagwarantowany.
Jeszcze do niedawna stworzenie filmu reklamowego dla swojej firmy było nie lada wyzwaniem – organizacyjnym, ale przede wszystkim bardzo kosztownym i przez to niemożliwym do zrealizowania przez wiele polskich przedsiębiorstw. Obecnie, kiedy technologia jest niezwykle rozbudowana, a emisja i rozpowszechnianie nie wiążą się z żadnymi kosztami, każdy z przedsiębiorców może w ten skuteczny sposób reklamować swoją działalność. Nie ma żadnych wątpliwości – produkcja filmowa to dziś jedna z najskuteczniejszych reklam.