Huawei Mate 30 Pro w Europie – na razie tylko w Hiszpanii


News

Wyczekiwany Huawei Mate 30 Pro pojawił się na rynku europejskim – na początek zadebiutował w Hiszpanii i wszystko wskazuje na to, że z czasem pojawi się oficjalnie także w innych krajach europejskich.

Design charakteryzujący się „wodospadowym” wyświetlaczem oraz tylnym panelem z poczwórnym aparatem przyciąga uwagę. Wadą Huawei Mate 30 Pro jest brak dostępu do aplikacji i usług Google, dlatego obawiano się, że model w ogóle nie zadebiutuje w Europie. Stało się jednak inaczej, a hiszpańscy konsumenci, którzy zdecydują się na zakup Huawei Mate 30 Pro otrzymają w ramach trwającej oferty promocyjnej bon na zakupy w stacjonarnym sklepie Huawei w Madrycie, w wysokości 299 euro.

Oferta promocyjna obowiązuje do 9 grudnia 2019 r. Dostępna jest tylko jedna wersja kolorystyczna – Space Silver. W ten sposób, Huawei bada grunt na rynku europejskim wprowadzając model do sprzedaży niejako „na próbę” w jednym z krajów Starego Kontynentu.

O ile Huawei Mate 30 Pro doczekał się debiutu w Europie, o tyle w odniesieniu do Huawei Mate 30 z płaskim ekranem raczej do tego nie dojdzie.

Zmiana strategii sprzedażowej została wymuszona przez blokadę handlową ze strony USA. Jeżeli Huawei nie może zaoferować dostępu do usług i aplikacji Google, trudno spodziewać się dobrych wyników sprzedaży w Europie „uzależnionej” od Google w takim samym stopniu, co USA. Przeciętnemu konsumentowi trudno wyobrazić sobie zakaz korzystania z aplikacji i usług Google, więc nic dziwnego, że Huawei nie chce ryzykować.