
Hosting dla dużego i małego sklepu internetowego
Odpowiednio przemyślana i wdrożona strategia marketingowa oraz zastosowanie profesjonalnego oprogramowania to główne elementy mogące wpłynąć na sukces sklepu internetowego. Jednak dla jego pełnej efektywności ważny jest również dobór właściwego hostingu. Jak wybrać optymalną usługę?
Różnej wielkości sklepy, różne wymagania
Niewielki wirtualny obiekt ze szczupłą paletą produktową i ogromna hurtownia internetowa o wszechstronnym asortymencie – pod pojęciem „sklep internetowy” mieszczą się bardzo zróżnicowane punkty e-handlowe odwiedzane przez dziesiątki, setki albo tysiące użytkowników dziennie. System, na którym bazuje sklep, dobierany jest w zależności od jego specyfiki i zasięgu. Podobnie rzecz się ma z hostingiem – nie ma jednej dobrej rady, co do optymalnych parametrów usługi hostingowej dla e-sklepów. Wszystko zależy od kilku czynników, z których rozległość oferty produktowej oraz spodziewana ilość odwiedzin i transakcji mają kluczowe znaczenie.
Hosting dla niewielkich sklepów internetowych
Znalezienie wąskiej niszy produktowej jest dla wielu przedsiębiorców dobrym patentem na sprawny biznes na rynku e-commerce. Dlatego też w sieci można napotkać sporą ilość małych e-sklepików, które skoncentrowane są na sprzedaży wąskiej gamy towarów z jednej, ściśle określonej branży. Dobrym przykładem mogą być tu: ziołowe suplementy diety na odchudzanie, biżuteria hand made, ekologiczna żywność dla weganów albo sprzęt do uprawiania niezbyt popularnej dyscypliny sportowej. Taka wąska specjalizacja oznacza również wąskie grono klientów, a co za tym idzie mniejszą ilość przeprowadzanych transakcji, mniejszy wachlarz asortymentowy i mniejszy ruch na stronie niż w przypadku wielobranżowych e-marketów.
W przypadku niewielkich sklepów internetowych zdecydowanie wystarczy tradycyjny hosting wirtualny, jednak warto poszukać profesjonalnej firmy posiadającej własną, nowocześnie wyposażoną serwerownię oraz korzystne pakiety usług. Jedną z ciekawszych ofert na aktualnym rynku hostingowym posiada firma Sprint Data Center – hosting serwera w pakiecie Standard i Pro cechuje się dogodnymi parametrami, z których można wymienić chociażby dużą przestrzeń dyskową (25 GB i 100 GB) oraz wysoki standard oferowanych zabezpieczeń. Elastyczny hosting z dobrymi parametrami sprawdzi się nawet w przypadku większych skoków ruchu na witrynie.
A co z dużymi sklepami?
Wydajnym i elastycznym rozwiązaniem na starcie dużego e-sklepu będzie usługa hostingowa, w ramach której możemy liczyć na dużą ilość miejsca na dysku oraz brak limitu transferu danych, co sprawdzi się w przypadku dużego zainteresowania naszym sklepem ze strony internautów i zapewni stronie bezawaryjne, szybkie działanie. Dobrym przykładem może być wspomniany wcześniej hosting serwera w Sprint Data Center. Jeśli zaś w miarę rozwoju sklepu będziemy potrzebować maksymalnej wydajności i mocy serwera, możemy przesiąść się na inne usługi, na przykład serwery VPS lub serwery dedykowane.

