Gigaset A510IP – telefon VoIP
Choć telefonia VoIP cieszy się coraz większą popularnością, sposób jej funkcjonowania wciąż wzbudza wiele wątpliwości oraz pytań. Związane jest to z różnicą w wykorzystywanych łączach – podczas gdy tradycyjni operatorzy korzystają z łącz analogowych lub ISDN-owych, VoIP wykorzystuje sieć internetową. Jedno z częściej pojawiających się pytań dotyczy sprzętu: jaki telefon może zostać podłączony pod telefonię VoIP?
Telefony VoIP bliżej, niż myślisz
Nie oznacza to jednak, że dostęp do telefonów, które da się wykorzystać w sieci IP jest niemożliwy lub że są to urządzenia wyjątkowo drogie. VoIP jest technologią stosunkowo nową i wiele ze starszych aparatów nie od razu może zostać do niej podłączonych. Nie oznacza to jednak, że konieczna jest wymiana telefonu. Osoby, które chcą zatrzymać swój aparat, będą musiały kupić bramkę IP – urządzenie przejściowe między VoIP a telefonem, które umożliwi podłączenie się do sieci.
Gdzie szukać?
Osoby zainteresowane skorzystaniem z ofert dostawców sieci IP z pewnością znajdą odpowiednie urządzenia na stronie operatorów. FCN, jedna z największych marek VoIP w Polsce, w swojej ofercie, oprócz rozliczeń prepaid oraz pakietów abonamentowych, posiada również sprzęt. Jednym z nich jest telefon Gigaset A510IP – solidny i prosty w obsłudze telefon VoIP w przystępnej cenie. Jak bywa w większości przypadków, jest to urządzenie uniwersalne, które może działać podpięte pod sieć każdego operatora – zarówno VoIP, jak i tradycyjną.
Gigaset – parę szczegółów
Gigaset to przenośny telefon wyposażony w funkcje przeznaczone zarówno dla klientów indywidualnych, jak i małych firm. Jego pamięć może pomieścić do 150 wpisów w książce telefonicznej, czas funkcjonowania to 23 godziny rozmów i aż 290 godzin w stanie czuwania. Zasięg urządzenia wynosi ok. 50 metrów wewnątrz budynków i 300 metrów poza nim. Oprócz wysokiej jakości dźwięku, aparat może obsłużyć nawet do 6 słuchawek, dzięki czemu może pełnić doraźną rolę małej centrali telefonicznej.