
Funkcje sklepów internetowych
Współczesne sklepy internetowe stały się niezwykle wygodnym narzędziem wykorzystywanym do prowadzenia sprzedaży hurtowej i detalicznej. Stały się również formą samodzielnego biznesu lub sposobem na rozszerzenie oferty sprzedaży tradycyjnej, prowadzonej przez firmy w sklepach stacjonarnych.
Współczesne sklepy internetowe stały się niezwykle wygodnym narzędziem wykorzystywanym do prowadzenia sprzedaży hurtowej i detalicznej. Stały się również formą samodzielnego biznesu lub sposobem na rozszerzenie oferty sprzedaży tradycyjnej, prowadzonej przez firmy w sklepach stacjonarnych. Stały się w końcu prawdziwym kombajnem łączącym w sobie dziesiątki różnorodnych funkcji, dzięki którym łatwiej połapać się w gąszczu zawiłości wynikających z wielokanałowej sprzedaży i przez które łatwiej prowadzić swój internetowy biznes nawet wtedy, gdy sprzedaż zaczyna wyraźnie rosnąć.
Podstawowe funkcje, jakie oferują współczesne sklepy internetowe podzielić możemy na kilka osobnych kategorii. Pierwszą i najważniejszą z nich są funkcje odnoszące się bezpośrednio do sprzedaży. Kolejną, funkcje związane z marketingiem i reklamą. Trzecią grupę funkcji stanowią funkcje związane z magazynowaniem towarów oraz logistyką. Czwartą kategorię współtworzą funkcje związane z płatnościami i ogólnie finansami sklepu. Ważną grupę funkcji tworzą także funkcje CRM, czyli te związane z zarządzaniem relacjami z klientami oraz funkcje związane z oprogramowaniem.
Funkcje sprzedaży
Na czele tej grupy funkcji najistotniejszy jest przede wszystkim wygodny system zarządzania dystrybucją zamówionego przez klientów towaru. Niezwykle przydatne są również funkcje związane z integracją sklepu z serwisami aukcyjnymi, obsługą sprzedaży stacjonarnej, realizacją zwrotów i obsługą reklamacji czy automatycznym systemem powiadomień SMS oraz email. Dzięki obecności tego typu funkcji, zdecydowanie łatwiej organizować sprzedaż sklepu, zwłaszcza wtedy, gdy jest to sklep prowadzący sprzedaż wielokanałową – tradycyjnie i przez Internet.
Funkcje marketingu i reklamy
Są to funkcjonalności, dzięki którym łatwiej docierać z ofertą sklepu do docelowych grup klientów, na przykład tych, którzy już wcześniej korzystali z naszych usług. W tej kategorii prym wiodą przede wszystkim takie narzędzia jak: opcje wprowadzania rabatów, bonów, promocji, w tym specjalne programy lojalnościowe i programy partnerskie, a także funkcje emisji newsletterów, integracji sklepu z popularnymi porównywarkami cen czy narzędziami wykorzystywanymi w pozycjonowaniu, na przykład narzędziami Google, integracja z Facebookiem i wiele innych.
Funkcje magazynowania i logistyki
Tutaj najważniejsze znaczenie mają funkcję związane z grupowaniem towaru w oddzielne kategorie, wraz z możliwością ich grupowej edycji. Funkcje związane z inwentaryzacją towaru, ich kategoryzacją według wagi czy rozmiaru, integracją z systemami fakturowania, obsługą wielu magazynów itp. W zakresie funkcji związanych z logistyką w sklepie internetowym najważniejsze wydają się funkcje integracji z firmami kurierskimi. Funkcja wydruku etykiet firmowych i rejestracji przesyłek, wydruki dla kurierów czy narzędzia służące numeracji zamówień, nadawania im różnych statusów, w tym tworzenie oddzielnych profili dostaw również okażą się przydatne w każdym sklepie z ambicjami rozwoju.
Funkcje płatności
W tym przypadku najważniejszą funkcją każdego sklepu internetowego jest jego integracja z popularnymi systemami płatności. Niezwykle przydatne będą również opcje wydruku dokumentów sprzedaży, faktur czy paragonów, funkcja obsługi różnych walut, narzędzia do sporządzania raportów i analiz finansowych, a także osobne funkcje do automatycznego księgowania transakcji.
Więcej o funkcjach sklepów internetowych możesz przeczytać na: http://www.iai-shop.com

