Fire Phone od Amazon – jak sobie radzi na rynku?
Latem 2014 roku Amazon zaprezentował pierwszeg smartfona. Fire Phone został okrzyknięty innowacyjnym urządzeniem mobilnym. Sądzono, że namiesza na rynku elektroniki.
Fire Phone jest wyposażony w jasny ekran LCD IPS o raozdzielczości HD. Jego powierzchnia jest chroniona warstwą szkła Gorilla Glass 2. Dodatkowo urządzenie zostało wyposażone w polaryzator. Użytkownik nie ma zatem problemu z czytelnością ekranu w słońcu. Czarny model pokryty gumową ramką składa się z dwóch tafli szkła. Fire Phone pracuje dzięki czterordzeniowemu procesorowi o taktowaniu 2,2 GHz współpracującemu z Adreno 330. Urządzenie mobilne jest wyposażone w 2 GB pamięci RAM oraz 32 lub 64 GB pamięci wewnętrznej. Amazon zadbał o wysoką jakość zdjęć i dźwięku.
Obecnie Amazon pracuje nad drugą generacją Fire Phone. Nie planuje jednak wypuścić go na rynek do 2016 roku. Wyniki pierwszej generacji telefonu były rozczarowujące, jednak model nadal ma pełne poparcie CEO Jeff Bezos. W trzecim kwartale roku sprzedaż była stosunkowo niska. Zdaniem analityków Fire Phone jest atrakcyjny ze względu na multimedia, ale nic więcej. Doświadczenie z kampanii sprzedażowej Fire Phone powinno dać Amazon do myślenia. Zdaniem analityków problem polega na tym, że urządzenie nie zostało zaprezentowane jako wszechstronne, multifunkcjonalne i dla każdego konsumenta. Do słabych wyników przyczyniła się także wycena. Urządzenie wycenione na 199$ to dość kosztowna propozycja, zwłaszcza, że marka nie ma wysokiej pozycji w branży.