Wiedźmin 3: Dziki Gon – plusy i minusy


Gry

Gra akcji zaliczana do RPG jest trzecią już częścią gry, której fabuła opiera się na przygodach Geralta z Rivii. Twórcy gry zainspirowali się motywami twórczości Andrzeja Sapkowskiego, ale grze daleko do adaptacji.

Boxshot Wizard file used for creating global boxshots

Boxshot Wizard file used for creating global boxshots

Podstawą fabuły jest kilka wzajemnie ze sobą powiązanych wątków. Pojawia się stracona miłość głównego bohatera, z którą kontrastuje motyw inwazji Nilfgaardu. Twórcy gry utrzymali grę głównie w sandboksowym stylu oraz zapewnili graczom dość szeroką swobodę w badaniu i odkrywaniu świata przedstawionego. Bohater wykonuje nie tylko główną misję, ale również wiele misji o pobocznym charakterze. Zadbano zarówno o odpowiednie rozwiązania graficzne, jak i techniczne, czego najlepszym przykładem zdaje się być silnik REDengine, któremu gra zawdzięcza w dużej mierze odpowiednią oprawę audiowizualną.

Świat przedstawiony w grze

Świat zaprezentowany i wykreowany przez twórców gry jest estetyczny pod względem wizualnym, niemniej można przyczepić się o płynność animacji, która czasem spada. Twórcy gry zadbali natomiast o szeroki zakres możliwości w rozwoju postaci i wyposażenia oraz oprawę artystyczną i muzyczną. Osoby znające twórczość literacką Andrzeja Sapkowskiego z pewnością doszukają się wielu odniesień. Wśród krytycznych opinii na temat gry Wiedźmin 3: Dziki Gon można spotkać się z informacjami na temat nieodpowiedniej realizacji ograniczenia świata, ekranów ładowania oraz niezbyt dobrze dopracowanym polskim dubbingiem. Gra nie oferuje jednolitej masy lądowej umożliwiającej przemieszczanie się między dowolnymi punktami na mapie. Tytułem przykładu można wskazać na wyspy Skellige, Pałac w Wyzimie oraz Biały Sad. Gracz może pokierować bohatera do wspomnianych miejsc w dowolnym momencie rozgrywki, niemniej pojawi się wówczas krytykowany ekran ładowania. W poruszaniu się w fantastycznym i tajemniczym świecie pomagają drogowskazy.

Wyrazistość kontra ekrany ładowania

Minus w postaci częstych ekranów ładowania jest równoważony przez budowę lokacji. Nie byłoby przesadne nazwać jej głównym atutem trzeciej części gry Wiedźmin. Odkrywane miejsca mają bardzo realistyczny charakter. Wśród elementów świata przedstawionego można wyróżnić jaskinie, ruiny, miasta i wsie na tle krajobrazów, które nierzadko są bardzo urokliwe (np. zachód słońca). Jednym słowem w tym zakresie można dostrzec duże starania twórców gry zakończone sukcesem. Świat przedstawiony w grze jest wyrazisty i bardzo plastyczny. Z pewnością pozytywnie wpływa na emocje gracza i chęć kontynuowania gry.

Ograniczenia eksploracji

Wirtualny świat został przedstawiony w postaci mapy, która jest stale dostępna dla użytkownika. Mapa przedstawia zarówno obszary dostępne, jak i niedostępne dla bohatera. Jeżeli bohater zbliża się do granicy obszaru dostępnego gracz otrzymuje komunikat o zaniechaniu dalszej podróży. Przed zakupem gry użytkownik powinien być świadomy, że choć niektóre miejsca widnieją na mapie, ie są dla niego dostępne. Rozczarowanie może być natomiast zrekompensowane możliwością wykonywania szeregu zróżnicowanych zadań.

Misje bohatera

Gra toczy się wokół głównej misji, a zatem podstawowego wątku fabuły. Niemniej istnieją także wątki poboczne związane z dodatkowymi zadaniami. Misje poboczne również mogą być