Assassin’s Creed: Origins


Gry

Assassin’s Creed: Origins doczekał się premiery 27 października 2017 r. Nad kolejną odsłoną gry akcji pracowało studio firmy Ubisoft.

Wprowadzono modyfikacje, które urozmaicają i usprawniają rozgrywkę. Akcja toczy się w epoce starożytności. Choć Assassin’s Creed: Origins została wydana na wiele platform, to najprawdopodobniej najlepszą wersją jest ta przeznaczona na PC Windows – posiada ona grafikę w rozdzielczości 4K.

Bayek z Siwy i bractwo Asasynów

Miejscem akcji twórcy gry uczynili starożytny Egipt, w którym powstało bractwo Asasynów. W miarę wypełniania kolejnych zadań gracz – wcielając się w Bayeka z Siwy – poznaje historię powstania tego ugrupowania. Bayek z Siwy to nubijski wojownik, który służyl faraonowi. Pozycja nubijskich wojowników straciła na znaczeniu, gdy do władzy w Egipcie doszła dynastia Ptolemeuszy.

Fabuła opiera się nie tylko na historycznym wątku. Akcja obejmuje take pizody, które są osadzone we współczesności, co tworzy atrakcyjny kontrast. Od starożytnego Egiptu do korporacyjnego świata Abstergo Industries gracz nie będzie się nudzić.

Grafika i świat przedstawiony

Charakterystyczną cechą cyklu gier, do których należy omawiana nowość, jest otwarty i rozległy świat przedstawiony. Jego granice są niemal tak szerokie, jak w przypadku świata przedstawionego Assassin’s Creed IV: Black Flag. Mapa wirtualnego świata nie została podzielona na mniejsze sektory. Całość obejmuje kilka dużych ośrodków oraz oazy i Deltę Nilu. Dużym plusem jest dbałość o detale – na rzecznym dnie gracz natknie się na podwodne ruiny, a także na wraki statków.

Gracz odkrywa świat przemierzając go na pieszo, albo korzystając z systemu freeruningu. Innym sposobem jest pokonywanie starożytnej krainy konno lub na wielbłądzie. Poza tym, główny bohater może podróżować łodzią i rydwanem. Kilka dostępnych rozwiązań znacznie urozmaica rozgrywkę. W grze bohaterowi towarzyszy orzeł, który pełni funkcję zwiadowcy. Grafika opiera się na technologii AnvilNext 2.0 wpływającej na lepszą jakość obrazu.

Zadania i misje

Oprócz zadań składających się na fabułę gry wprowadzono poboczne misje. Nieodłącznym elementem rozgrywki są walki z przeciwnikami – system walk opiera się na stosowaniu uników oraz blokowania ataków tarczą. Zakres broni obejmuje broń białą (topory, miecze, kije, sztylety i maczugi) oraz broń dystansową, która obejmuje kilka rodzajów łuków. Oponenci mogą być wyeliminowani także za pomocą bomb dymnych i innych podobnych gadżetów.

Gra akcji z elementami RPG

Gra Assassin’s Creed: Origin zawiera elementy RPG, które są widoczne między innymi w zakresie rozwoju bohatera. Gracz wcielony w wirtualną postać pozyskuje punkty zdolności, potrzebne do zakupu umiejętności. Umiejętności zostały podzielone na trzy grupy – Master Warrior, Master Hunter i Master Seer.


Dodaj komentarz