The Masterplan – akcja, logika i strategia


Gry

2 czerwca 2015 roku odbyła się premiera gry komputerowej The Masterplan. Niezależne studio Shark Punch przygotowało swój debiutancki projekt w oparciu o elementy strategiczne i logiczne. Dominującą rolę pełnią natomiast elementy akcji. Ponadto, gra posiada charakter side – scrollowej klasyki.The Masterplan

Świat przedstawiony w grze

Akcja gry toczy się w latach 70. w Stanach Zjednoczonych. Głównym motywem jest zniesienie w 1971 roku możliwości wymiany dolara na złoto. Kreatywni twórcy gry oparli na tym zdarzeniu główny wątek, którym jest spisek polityczny związany z osiągnięciem zysku łatwym kosztem. Decyzja rządu amerykańskiego była bardzo kontrowersyjna. Charakterystycznej grafice towarzyszy rozbudowana ścieżka dźwiękowa. Dźwięk i muzyka w grze The Masterplan nawiązuje do klasycznego soulu i funku, a zatem melodii, które wypełniały i tworzyły atmosferę lat 70.

Cel gry

Podstawowym zadaniem gracza jest odpowiednie zaplanowanie, a następnie właściwe wykonanie napadu na banki, albo inne tym podobne miejsca. Akcja jest obserwowana przez gracza w dwóch wymiarów. Scenariusz został napisany przez Toma Juberta, który opracował też skrypty do gry FTL: Faster Than Light. Gracz wciela się w głównego bohatera, jakim jest Joey Green. Stoi on na czele zespołu doświadczonych włamywaczy. Przygotowuje się on do głównej misji poprzez wykonanie mniejszych przekrętów w dwudziestu miejscach. Każde zadanie wymaga od gracza logicznego i strategicznego myślenia. Istnieje kilka sposobów wykonania każdego z zadań.

Detale warte uwagi

Gracz może wchodzić w interakcje ze światem przedstawionym w grze. Przejawiają się one między innymi w możliwości przenoszenia obiektów oraz stosowania przebrań i brania zakładników. Świat ukazany w grze dobrze odzwierciedla realia lat 70. Efekt ten budują różne detale związane z wyposażeniem, wyglądem budynków i innymi elementami świata przedstawionego. Gracz może ponadto zarządzać zespołem włamywaczy.